Tuesday, December 1, 2009

Time kmbr blm ada adik

ni gmbr ketika kembar belum mempunyai adik. huhu.. boleh tahan nakal. macam orang besar je kan!! suka menolong. ape yang mak abah nak buat dia mesti nak cuba gak. sampai ke sekarang ni pun,di usia 3 tahun 10 bulan, diorang suka cuba ape je yg mak abah dia buat.. memasak, mencuci keta, berkebun dll.

ikha, si kakak, lebih cepat mengereng, meniarap,...dan sampai lah ke berdiri. manakala ira, si adik, agak lambat. bayangkan di usia nak masuk 8 bulan dia masih belum nak mengereng. hehe..! mula risau gak tapi alhamdulillah. rupanya dia tgk kakaknya dulu. dan, percaya ke tak, ikha dgn ira berjalan tegap, serentak di usia setahun 15 hari..!!

tgk tuu...
kalo bermain bersama, penuh kasih sayang,

tapi, kalo gaduh memang hebat! bercakar, bertumbuk, tarik rambut, mcm2 lagi la..
perasaan iri antara dua beradik ni bole nampak sejak baru lahir lagi.

aku ingat lagi time kat ward. kembar lahir ari selasa & diletakkan di nursery dulu. ari rabu ptg ira di hantar padaku di ward. wow.. amat baik anakku yg sorg ni!! anak teman di tepi katilku asyik merengek tapi anakku yg sorg ni asyik tido je. alhamdulillah, dapatla aku rht.
tapi,...
sok ptgnya pulak, nurse menghantar sorg lagi, iaitu kakaknya, haha... ira mula wat psl. mcm tau2 je kakaknya sampai! haha.. nasib aku, amik! :-p ira asyik merengek je.. ada je yg x kena. naik kelam kabut gak aku. huhu.. nasib hubby aku ada bersama kuarga mentuaku. ada la diorg tolong2 tapi tu pun sbb time melawat ! waktu mlmnya, lagi tambah ngada2 si ira. nangis je! tambah kuat nangis bila aku amik ikha utk diberi susu & menukar lampin. nak tak nak terpaksa la aku meminta pertolongan nurse kat situ. tapi mmg x tido aku mlm tu.. nasib baik soknya aku dah bole kuar.


Tu baru time mula2 diorg dua org tu dtg ngadap mak dia ni dah bikin huru-hara gitu! perjalanan aku dgn kembar aku masih jauh lagi. mencabar beb!!! memang nuntut kesabaran yg tinggi..

No comments:

Post a Comment