Saturday, March 6, 2010

poor my girl.. :-(

anak nakal memang biasa tapi kadang2 boleh wat sampai kita jadi pening kepala, susah hati, mcm2 la perasaan. huhhh..

belum pun genap sethn ira di operate (minor operation), sbb doktor nak kenalpasti tentang benjolan kat leher dia. (tu pun dah cukup wat aku kecut perut, rasa bagai dunia ni gelap je! aku takut sgt & of course, worried!). alhamdulillah, tu benjolan biasa & bukan ape2.
ira di masukkan ke hospital 1hb april & akan di operate keesokan paginya. tgkla, budak2! dia bukannyer faham.. ira berani juga! nurse amik darah, dia tak nangis pun malahan dia tgk dgn jelas darah dia diambil. tapi bila dtg ragam dia, berdukung aje tak nak lepas! mengalahkan baby.
awalnya, hanya penjaga je yg dibenarkan masuk. jadi aku, ikha dgn zara tggu la diluar ward, sementara menunggu waktu melawat. abahanya duk dalam menemani ira.
yg kat dalam menangis pggl yg diluar, mcm tu gak sebaliknya. mereka hanya dipisahkan oleh pintu. sayu gak aku tgk! dek kerana kembar ni tak penah pisah, jadi kami minta izin supaya ikha dpt masuk utk teman ira bersama di dalam. dah dapat sama2, bukan main lagi dua2! jadi hero la diorg kat ward tu... ;-p bergurau, main, bercerita bersama. tak ingat yg diorg tu kat hospital!!

walau mcmne pun, mlm tu mak abah aku & adik2 tiba dari johor. ikha dgn zara terpaksa pulang & tak bole lagi menemani ira di hospital.. tggallah aku & hubby menemani ira. itula pertama kali diorg tak tido sama. yg kat hospital asyik mencari begitu juga yg kat uma. puas gak aku melayan dia. berborak, bercerita, jawab soalan yg mcm2 semata2 tak nak kasi ira wat hal. hampir kul 4.30am baru dia dapat lelapkan mata tapi kul 6am dia terpaksa dikejutkan utk persediaan ke bilik bedah. hati aku yg tak keruan! + debar... & aku tau ira pun sama. sebab tu la dia mengamuk, wat pasal. puas gak aku nak mujuk dia... masihku ingat tika dia dipengsankan, airmataku bagai nak gugur, begitu juga ketika dia separuh sedar. raungan dia, mgkin sakit,....tak dapat aku nak menahan airmata dari menitis tapi aku tau aku kena kuat. percaya ke tak, bila dia dah sedar & nampak aku dgn hubby ada disisi dia terus dia segar! bole lompat2 kat katil dalam ward tuuuu!!!
ceria hati ku lihat dia mula lasak balik tp,..
....biasalah kak ros kan garang, mana penah nmpk dia 'mesra' dgn adiknya! hahaha...!!!!!! ;-)
ptg tu ira dah bole blk... kami wat doa selamat sket sekuarga.
mendoakan supaya ira kuat & cepat sembuh... Amin

No comments:

Post a Comment